2012年5月22日 星期二

把想念說變成語言 Miss U




從前我總以為,

想念這樣讓人受苦的事情,
如果可以,就讓我默默承受吧,
因為自認為是一個軟弱的人,
一旦沉浸想念,
就怕會沒完沒了。
以為自己的想念、自己的愛,只要放在心裡,
對方就能感受到。


I always though that missing someone is  painful.

So, I always keep my missing in my heart,
because I am so weak that I indulge if I let myself miss someone.
I though people can feel my love  even thought I keep my missing and love in my heart.



也可能是成長的環境,

讓我體悟到,
想念是有害無益的,
所以習慣於逃避生命中的苦痛,
包括想念這件事情,
所以造就出了受第七型人格的價值觀保護的自己。


Maybe I realized that missing is no benefit because of my growing condition.
So, I'm used to run away from pain in my life, including the "missing".



但是最近我才了解到,愛是苦甜參半的,
原來把想念告訴對方,也是一種甜,
一種被愛的苦嚐出的甜,
所以我要學著把想念說出口,
突破自己的害羞,把愛說出口。

Recent, I just realized, love is bittersweet.
Telling your missing could be a kind of sweet of love
which is tasted from bitter.
Therefore I am leaning to speak out my missing.


感謝浪漫的漂亮雙魚妹妹,
教我這些愛與被愛的看似簡單,對我來說卻是自己永遠想不通的道理,
我會勇敢讓自己幸福的,你們也要一直幸福下去喔。
So much thanks for my lovely friends who tell me those simple reason what I will never realized by myself.
I will be brave and let's keep being happy together~

沒有留言:

張貼留言