2012年5月28日 星期一

生命派 Life pie





我以為生命是一塊莓果派,
I thought life were a berries pie.

我拿刀削去太多出來的那片,才能把它裝進名為生活的盒子裡,
I Cut the excess part so as to keep it in the box named living.


但當我蓋上盒蓋,仔細看我手上多出的這一小片,
But when I saw the cut piece in my hand after I closed the box,

才了解,
and understood. 

生命它不是一般的莓果派,而是一塊千層莓果派,
Life is not a general berry pie, but a mille feuille berry pie.

它是由每一片生活的感觸,層層疊疊而成。
It is made of layers of little feelings in life. 


我有點手足無措,
I was confused.

到底甚麼才是多餘的?
What is the excess part?

甚麼該放在盒子裡?
What parts should be kept in box?

甚麼又該被放棄?
What parts should be discarded?

沒有留言:

張貼留言